Fortschritt T-174/2 magajáró forgótornyos rakodógép


Gyártotta: VEB Kombinat Fortschritt Landmaschinen - WEIMAR-WERK /NDK/

 

  A T-174/2 jelű gép egy magajáró, forgótornyos rakodó, amely az iparban és mezőgazdaságban adódó különféle rakodási, ásási munkák végzésére alkalmas. A gép fő szerkezeti egységét a hordozókocsi képezi. A kocsi vázának két főtartóját és ezeket összekötő kereszttartókat lemezből hegesztett, szekrényes kivitelben készítették. A lemezből hegesztett szekrényes kialakítású mellső és hátsó kereszttartók alkotják a tengelytesteket. A hátsó, merev tengelytesthez csatlakozik a két kitámasztó láb kereszttartója. A mellső tengelytesthez hidraulikus munkahengereken keresztül csatlakoznak a hajtott és kormányzott kerekek. Az összkerékhajtású futóművet mind a négy kerékre ható, két­körös, hidropneumatikus üzemi fékkel és egy rugóterhelésű, levegőoldású mechanikus kézifékkel szerelték fel.
  Az alváz forgózsámolyához kapcsolódik a felépítmény vázszerkezete, ezen van elhelyezve az alap- és pótgémből álló gémszerkezet, a hidraulikus szerelvények, a vezetőfülke, a gép hajtását szolgáló dízelmotor és a mechanikus hajtáselemek. A forgókoszorú középvonalában elhelyezett királytengelyről a hajtás szöghajtóművön és osztóművön, majd kardántengelyen és biztonsági tengelykapcsolón keresztül jut a mellső és hátsó differenciálműbe. A felépítményt acéllemez-burkolattal borították, melyre kétoldalt három, felül egy nyitható ajtót helyeztek el. A gép hajtására a felépítményen hosszirányban elhelyezett 2 hengeres, léghűtéses dízelmotor szolgál. A motor és a járószerkezet hajtása közé beépített, centrifugális tengelykapcsolóval ellátott, hármas ékszíjtárcsáról kapja a hajtást a motor tengelyével párhuzamosan elhelyezett olajszivattyú és a forgatómű közös tengelye. A TGL-10 887 típusú fogaskerék-szivattyú biztosítja a hidraulikus elemek olajszükségletét. A felépítmény kétirányú forgatását egy redukáló hajtóművel és irányváltóval egybeépített mechanikus forgatómű végzi. A redukáló hajtómű kimenőtengelyére épített automatikus működésű szalagfékes fékszerkezet a torony rögzítésére szolgál. A felépítmény vázszerkezetére csavarkötéssel rögzítették a gémfelfüggesztés hordozóvázát képező támasztóbakokat, amelyeknek belső oldalán van elhelyezve a vezérlőtömb a vezérlőelemekkel. A tartóbak oldalain ágyazott csuklós szemekhez csatlakozik a villaszerűen kiképzett gémtörzs. A gémtörzset két párhuzamosan kapcsolt, kettős működésű hidraulikus munkahenger működteti. A munkahengerek olajvezetékei süllyedésszabályozó és csőtörésgátló szelepekkel vannak felszerelve.

 

 Fortschritt T-174/2 műszaki adatai

Motor típusa:

2 KDV 14,5 SAL dízel

   teljesítménye:

25kW / 34 LE

Hűtési rendszer:

léghűtéses

Tengelykapcsoló:

centrifugális

Kormányberendezés típusa:

hidraulikus szervokormány

Fékberendezés típusa:

hidropneumatikus, 4 kerékre hat

Elektromos berendezések feszültsége:

12 V

Hidraulikus rendszer maximális nyomása:

140 bar

Hidraulikus szivattyúk száma:

1

   típusa:

10/160 TGL-10 887

   névleges fordulatszáma:

1450 1/min

   szállítási teljesítménye:

86,2 dm3/min

Hidraulikus munkahengerek száma  

 

   gémszerkezeten:

3 db

   többkanalas markolóvázon:

5 db

   markoló-alapvázon:

2 db

Körvonalméretek:

 

Legnagyobb hosszúság:

6800 mm

Legnagyobb szélesség:

2640 mm

Legnagyobb magasság:

2600 mm

Névleges emelőképesség:

9,45 kN

Terhelő nyomaték:

57,0 kNm

Rakodógép tömege:

7190 kg

Gém elfordulási szöge:

n x 360°

Maximális gémkinyúlás:

6030 mm

Legnagyobb emelési magasság:

7170 mm

Legnagyobb munkaszélesség:

4150 mm

Tengelytávolság:

2350 mm

Nyomtávolság:

2120 mm

Tengelyek száma:

2 db

Hajtott tengelyek száma:

2 db

Gumiabroncsok mérete:

12-18 AM

   levegőnyomása:

2,5 bar

Legnagyobb haladási sebesség:

10 km/h

Ablak bezárása